– Vi brinner båda för god smak och hög kvalitet, och vill ge människor goda upplevelser. För oss är det viktigt att varje kopp och varje maträtt vi serverar håller en jämn och hög kvalitet, att gästen upplever detta tillsammans med det stora engagemang som ligger bakom. För att tydliggöra hur viktigt det här är
Press & Media
Det var i våras, i pandemins begynnelse, som företaget tog beslut om att öka sin planerade expansionstakt. Värdet av de bästa kafélägena ansågs som en långsiktig strategisk investering man inte ville missa. Samtidigt ökade antalet förfrågningar från potentiella franchisetagare, som ville vara med på resan. – Vi tvingades fatta ett snabbt beslut om våra planerade
Mats Hörnell, VD på Waynes, berättar om den nya etableringen i Nyköping: – Vi har varit nyfikna på Nyköping länge. Det är en spännande stad på flera sätt. Förutom att vara rik på både historia och charm är det en stad som växer. – Att det tagit lite tid för oss handlar om att vi
Igår genomfördes tävlingen Transform Awards Nordic. Bakom tävlingen står Transform, en UK baserad organisation som lyfter fram starka varumärkes- och designarbeten. Waynes tog hem guld i kategorin Best Brand Identity in The Food and Beverage Sector. Transform har arrangerat Transform Awards i 10 år, där Europa var först ut som region. Därefter har tävlingen vuxit
Nu öppnar Waynes i Torp Köpcentrum i Uddevalla. Det innebär en återkomst till området, då Waynes tidigare funnits i Uddevalla. Dock är Torp en ny plats för Waynes, och ett läge som har funnits i kikaren sedan tidigare. Det är något som Mats Hörnell, VD på Waynes, kan intyga: – Vi har haft ögonen på
Båda är en del av den svenska fikakulturen. Nu inleder kafékedjan Waynes och kafferosteriet Löfbergs ett samarbete som ska stärka bägge företagen. Med start våren 2021 blir Löfbergs exklusiv kaffeleverantör till Waynes samtliga kaféer runtom i världen. Waynes, som grundades i Stockholm 1994, finns idag på 10 marknader i Europa, Mellanöstern och Asien. Målsättningen är