Press & Media

Succé med KRAV-märkt när Wayne’s Coffee öppnar i Kongahälla Center

Stort ekologiskt utbud Mats Hörnell, VD på Wayne’s Coffee, lovar att besökarna i Kongahälla Center kan välja bland ett stort utbud av ekologiska produkter. – Vi är en KRAV-märkt kafékedja, den första i Sverige faktiskt. Och därför är det extra roligt varje gång som vi får öppna ett nytt kafé. Glädjande kan vi efter vår

Wayne’s Coffee nominerade till Årets Franchisekedja

Den 14 februari klipptes det röda sidenband som invigde Wayne’s Coffees första kafé i Shanghai, Kina. Det råder ingen tvekan om att den senaste tiden har varit händelserik för den svenskbaserade kafékedjan. Men även om expansionen fortsätter utomlands behåller Wayne’s Coffee sin starka ställning på hemmamarknaden. Fjärde nomineringen Wayne’s Coffee är nominerade till utmärkelsen Årets

Wayne’s Coffee har öppnat sitt första kafé i Kina

– Vi är stolta och glada över att ha öppnat vårt första kafé i Kina. Mottagandet har varit över förväntan. Vi möter ett stort intresse hos stadens invånare och hos turister, både för den svenska kaffekulturen och för Wayne’s Coffees ekologiska koncept, säger Mats Hörnell, VD på Wayne’s Coffee. Kaféet ligger centralt i Shanghai i

Wayne’s Coffee öppnar i C4 Shopping i Kristianstad

– Det känns väldigt bra att öppna ett nytt kafé i C4 Shopping. Det är en modern galleria med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv, vilket går helt i linje med Wayne’s Coffee och vår strävan efter att ta ansvar för både planeten och de som bor på den, säger Mats Hörnell, VD på Wayne’s Coffee. Det första

Wayne’s Coffee kommer till Kongahälla Center

– Vi väljer att etablera oss i Kongahälla Center eftersom vi tror på både läget och på köpcentrumets profil. Över 10 000 människor kommer att ha gång- och cykelavstånd till vårt nya kafé, och centrumet ligger dessutom strategiskt placerat utmed E6 bara en dryg kvart från Göteborg, säger Mats Hörnell, VD på Wayne’s Coffee. Kongahälla Center blir ett

​Wayne’s Coffee expanderar till Tyskland – öppnar tre kaféer inom tre veckor

– Vi har stora förväntningar på den tyska marknaden. Tyskland ligger långt fram när det gäller hållbarhet och krav på ekologiska produkter och – precis som svenskarna – så älskar tyskarna kaffe. Här har vi dessutom ett fantastiskt bra läge till snabb expansion med hjälp av våra tyska ägare som kan marknaden, säger Mats Hörnell,